Δήλωση υποψηφιότητας Νικολάου Καϋμενάκη.






Αγαπητές Συνδημότισσες, αγαπητοί Συνδημότες,

Έχω την τιμή να σας ανακοινώσω την υποψηφιότητα μου στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές με το συνδυασμό «Το ΞΗΡΟΜΕΡΟ ΑΛΛΑΖΕΙ – Επιλογή ευθύνης» της κας Ντίνας Σαμαρά.
Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1976 και σπούδασα Νομική. Τελειώνοντας τις σπουδές μου αποφάσισα να εγκατασταθώ στον τόπο από τον οποίο κατάγομαι.

Ξεκίνησα άμεσα να ασκώ το δικηγορικό λειτούργημα, πρώτα από την πόλη του Αστακού, όπου ίδρυσα το πρώτο μου Δικηγορικό Γραφείο, ενώ λίγο αργότερα δραστηριοποιήθηκα επαγγελματικά και στην περιφέρεια του Δήμου της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, όπου εδώ και μία δεκαετία περίπου  λειτουργεί και το δεύτερο Δικηγορικό μου Γραφείο. Όλα αυτά τα χρόνια έχω ασχοληθεί τόσο με Ποινικές, Αστικές όσο και με Εμπορικές υποθέσεις ασκώντας καθημερινά μάχιμη δικηγορία στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και της περιφέρειας του Εφετείου Δυτικής Στερεάς Ελλάδος.  Είμαι νομικός σύμβουλος πολλών εταιρειών, νομικών προσώπων και ιδρυμάτων της περιοχής, ενώ γνωρίζω την αγγλική και την ιταλική γλώσσα.
Επίσης έχω διατελέσει επί σειρά ετών νομικός σύμβουλος του Καλλικρατικού Δήμου Ξηρομέρου καθώς και του Καποδιστριακού πρώην Δήμου Αστακού, καθώς ο νυν Δήμαρχος Ξηρομέρου με περιέβαλε, ήδη από την δεύτερη θητεία του, με απόλυτη εμπιστοσύνη.
Από τη θέση αυτή χειρίστηκα με επιτυχία δύσκολες και σοβαρές υποθέσεις καθοριστικής σημασίας για το Δήμο.    
Οι λόγοι οι οποίοι με ώθησαν να συμμετάσχω στα πολιτικά δρώμενα του δήμου μας και να στρατευτώ στο συνδυασμό της κας Ντίνας Σαμαρά είναι αρκετοί και ενδεικτικά σας αναφέρω ορισμένους από αυτούς.
Κυρίαρχο λόγο στην επιλογή μου, είναι η δυναμική προσωπικότητα της υποψήφιας δημάρχου. Μάρτυρας σε αυτό είναι το έργο που αδιαμφισβήτητα επιτέλεσε από τη θέση της ως αντιδημάρχου στην απερχόμενη διοίκηση του Πυθαγόρα Σαμαρά.    
Δεν είναι επαγγελματίας πολιτικός και η απόφαση της για την ενασχόληση με τα κοινά πηγάζει από την αγάπη για τον τόπο μας, εδώ όπου επέλεξε να κατοικεί και να τον υπηρετεί με όλες της τις δυνάμεις.
Θεωρώ ότι έχει όλα τα εχέγγυα ώστε να προσφέρει στην περιοχή μας και με την αρωγή των προσώπων που θα εκλεγούν από το συνδυασμό – οι οποίοι είναι όλοι αξιόλογοι – θα μπορέσει να συνεχίσει το παραγωγικό της έργο.
Σχετικά με τα λάθη που ορισμένοι της προσάπτουν, παρόλο που πολλοί από αυτούς υπήρξαν βασικά στελέχη της νυν δημοτικής αρχής, υπηρετώντας μάλιστα το δήμο από  σημαντικές θέσεις,  σας θυμίζω ότι η νυν δημοτική αρχή  ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους στην ιστορία της χώρας και σε μία άνευ προηγουμένου παγκόσμια οικονομική κρίση, αλλά και σε μία περίοδο πολύ δύσκολη για την τοπική αυτοδιοίκηση.
Σε αυτό συνέβαλαν επίσης και οι αλλαγές που επήλθαν με τον Ν.3852/2010, τον επονομαζόμενο «Νόμο Καλλικράτη» με βάση τον οποίο λειτούργησαν οι νέοι Καλλικρατικοί Δήμοι από το 2011. Το συγκεκριμένο νομοθέτημα, το οποίο κατά την άποψη μου, δημιουργήθηκε πρόχειρα και με βασικό μέλημα όχι την εξυπηρέτηση των πολιτών ή την εύρυθμη λειτουργία των δήμων, αλλά την με κάθε τρόπο εξοικονόμηση κονδυλίων υπέρ της κεντρικής διοίκησης και σε βάρος των δήμων.
Έχοντας το νομοθέτημα αυτό σοβαρές ασάφειες και ελλείψεις, ταλαιπώρησε τις τοπικές αυτοδιοικήσεις των Δήμων, δημιουργώντας τους πλείστα προβλήματα και δυσλειτουργίες.
Επιβάρυνε  με πολλές αρμοδιότητες τους Δήμους, οι οποίοι δεν είχαν ούτε την υλικοτεχνική υποδομή, αλλά ούτε και το προσωπικό  για να  ανταπεξέλθουν στις αυξημένες αυτές υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των δυνάμεων του προσωπικού να απορροφηθεί στην κάλυψη των διαδικασιών που απαιτούνταν για την εφαρμογή των διατάξεων του ανωτέρω νόμου και την ολοκλήρωση της συγχώνευσης των καποδιστριακών δήμων. Όλα δε τα ανωτέρω, έπρεπε να πραγματοποιηθούν σε ένα δυσμενές οικονομικά περιβάλλον και με τεράστιες μειώσεις στη χρηματοδότηση των δήμων σε ολόκληρη  την επικράτεια, ενώ ο δήμος κληρονομούσε και σημαντικές οφειλές από τους υπό συγχώνευση τότε δήμους, γεγονός που καθιστούσε την οικονομική του θέση ακόμα δυσκολότερη.
Παρόλα αυτά είναι αρκετά σημαντικό το γεγονός ότι τα επόμενα έτη θα υπάρξουν για τον τόπο μας σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης αλλά και προβληματισμοί σχετικά με τη μορφή που αυτή θα πάρει. Για την πραγματοποίηση αυτής της ανάπτυξης χρειάζεται κατάρτιση προγράμματος και εκπόνησή του από ανθρώπους με άποψη και εμπειρία. Από ανθρώπους που ενδιαφέρονται πραγματικά για τον τόπο τους, αποστασιοποιημένους από ιδιοτέλειες και ιδιωτικά συμφέροντα.  
Καθήκον πλέον της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι να συνέλθει, να οργανωθεί, να σταθεί στα πόδια της και με σοβαρότητα να οικοδομήσει το μέλλον του τόπου μας.
Θεωρώ ότι η επιταγή αυτή θα υλοποιηθεί με τη στιβαρή, υπεύθυνη και έντιμη διοίκηση από το συνδυασμό «ΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ ΑΛΛΑΖΕΙ – Επιλογή ευθύνης».
Όπως θεωρώ επίσης ότι από τις υπόλοιπες υποψηφιότητες, άλλες μεν αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις των καιρών λόγω απειρίας στην άσκηση δημόσιας διοίκησης, άλλες δε, όπου άσκησαν διοίκηση στο παρελθόν κάθε άλλο παρά μπορούν να υπερηφανεύονται για το έργο τους.
Συνδημότισσες και συνδημότες,
Σε αυτή την προσπάθεια του συνδυασμού μας να κάνει πραγματικότητα το όραμα δημιουργίας ενός σύγχρονου, ανεξάρτητου και οικονομικά στιβαρού δήμου, θεωρώ χρέος μου να μη μείνω αμέτοχος αλλά με υπευθυνότητα να θέσω τον εαυτό μου στη διάθεση του κοινού αγώνα προς αυτή την κατεύθυνση.
Η επαγγελματική μου πείρα, η βαθειά γνώση των διαδικασιών λειτουργίας της δημοτικής διοίκησης, καθώς και ο απαράμιλλος ζήλος μου για προσφορά στην κοινή μας υπόθεση, είναι εγγύηση ότι η προτίμησή σας στην υποψηφιότητά μου θα αποτελέσει την απαρχή ενός όμορφου αγώνα για την καλυτέρευση της κατάστασης στον τόπο μας. Δεσμεύομαι να θέσω αυτή την πείρα και τη γνώση μου στη υπηρεσία του Δήμου μας.
Συνδημότισσες και συνδημότες,
Σας καλώ να συστρατευτούμε στον κοινό αγώνα για το καλό του Δήμου μας.
Η ενεργός συμμετοχή σας σε αυτόν αποτελεί απαραίτητο όρο για την ευόδωση του σκοπού μας.
Η προτίμησή σας στο πρόσωπό μου θα μου δώσει όχι μόνο εκλογική δύναμη αλλά και την ψυχική δύναμη που είναι απαραίτητη για μια γόνιμη και αποτελεσματική θητεία.
Το αποτέλεσμα θα φανεί μέσα από τις πράξεις μου.
« ΓΙΑ ΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ »

Με εκτίμηση
Νικόλαος Καϋμενάκης του Κωνσταντίνου

Δικηγόρος